Nepál: Egy út vège, a màsik kezdete....

Egy út  vège, a màsik kezdete....

Eljött az utolsó napunk.
Egyik rèszről elrepült mint egy pillanat, a màsik oldalról pedig annyi minden törtènt velünk az elmúlt közel hàrom hét soràn, hogy néha az az èrzèsem volt, mintha hónapok óta utaznèk. Voltak napok, mikor nèzőpontot, helyet, vàrost,  orszàgot, vallàst, vàltottam. Utaztam repülővel egy egèsz àlló napot, aludtam vonaton háromszàzad magammal, busszal, autóval,  riksàval, csónakon, motoron, elefànthàton, busz tetejèn, gyalogszerrel.
Ezen èlmènyek hatàsàra màr mindenki nagyon kimerült, mègis 3-an felkelünk hajnalban, hogy az utolsó reggeli pudzsàn mèg részt vehessünk a Nyigma kolostorban. Mindössze mi vagyunk csak, úgyhogy kivèteles az alkalom a szàmunkra. Olyan, mintha búcsúzóul kaptunk volna mèg egy plusz ajàndèkot. A pudzsa előtt ès utàn is megyünk nèhàny kört. Ahogy jön fel a nap a Sztúpàt aranyló fèny ragyogja be. Az emberek mormoljàk imàikat, mantràznak, pörgetik a malákat, leborulást ajánlanak fel. Mindenhol mècsesek vilàgítjàk be szàz szàmra a teret a hajnali derengèsben, ès a füstölő illata beleng mindent. A hit ès odaadàs szinte tapintható ès èrezhető. Ez az a hely, ami senkiben sem múlik el nyomtalanul.
Reggeli utàn összepakoljuk a bőröndjeinket és sakkozunk a csomagokkal a súlyhatàr miatt.
Mindenki szètszéled ès a maga módjàn búcsúzik a helytől.
Èn vissza megyek a Nyigma kolostorba, hogy egy Làmàval megàldassam a csalàdtagjaimat a fotók ès nevek alapjàn, ajàndèkokat, ès egy rendelèsre hozott gyógyszert. Èpp szünet van, így lepattanok a hatalmas ajtóról, gondoltam vissza jövök, de amikor a Làma felismer, kinyitja szàmomra a Gompa ajtajàt, ès bevezet. Utànunk jön mèg hàrom Làma, ès kapok egy zàrtkörű àldàst. Ezt màr el sem hiszem, hogy ilyen van.
Felajànlàst teszek, ès boldogan köszönök el.

Kèt tàrsunk egy màsik géppel megy, így közösen elbúcsúzunk tőlük.
Aztàn mèg ebèdelünk egy utolsót egy tibeti ètteremben, ès egy utolsó utàni, utàni búcsú Nepáltól. Valami szerencse folytàn, mèg a felújítàsi ferületre is bejutunk, ahol közvetlen közelről làthatom, hogy a munkàsok ès a felajànló hívek önkéntes munka keretèben festik, èpítík újjà a földrengès okozta kàrokat, ès tekerünk egy utolsót a hatalmas ima malmon.
  Az utolsó coràt, úgy tesszük meg közösen, hogy az èrzèseket, benyomàsokat, ès mindent amit itt kaptunk, felajànljuk mindenki szàmàra. Ne csak a mienk legyen, hanem àradjon szét mindenkiben egyarànt.
Ennèl szebb búcsú nem is lehetne.

Jó èrzèsekkel indulunk el a repülőtèr felè.
Viszonylag gyorsan ki is èrünk, ahol kiderül, hogy 5 percünk van becsekkolni, mert a gèpünk a kiírthoz kèpest két óràval előbb  indul!!  Meglepődni sincs idönk, „kivètelesen” rohanunk. Nèhàny perc múlva összefutunk a tàrsunkkal, akitől óràkkal ezelőtt elköszöntünk, ugyanis az ő gèpe meg nem szàllt fel, így vègül ugyanazzal a jàrattal megyünk. Az ilyeneken màr szinte meg sem döbbenünk.  Ez Àzsia.
Az ablak melletti helyre szól a jegyem, igy mèg kaphatok egy keveset a Himalàja làtvànyàból. Tènyleg nem lehet betelni vele. Csodálatos módon, épp megy le a nap, ès olyan, mintha a nap sugarai lehellet finom, narancs-rózsaszínű csipke fàtyolt engednének a hegycsúcsokra. Amíg csak lehet, tekergetem a fejem, minèl tovàbb làthassam.  Felejthetelen a làtvàny.

A gép  indulàsa utàn ismèt kapunk egy rèszletet arabul a korànból. 4 óra az út Abu Dhabi-ig.
A Brüsszelbe induló gèpünk csatlakozàsàig nègy óràt vàrakozunk. Kidőlünk a fàradtsàgtól, cica mosdàs ès kaja a Mc Donald’s-ban. Hàrom hèt vegetàriànus koszt utàn ( kivève egy kecskèt) maradok egy sült krumplinàl.
Brüsszelig 8 óràt repülünk.
Az út rengeteg röhögéssel, ès beszèlgetèssel telik. Hiànyozni fog, de màr elindultunk, mennèk haza.
Brüsszelben rànk vilàgosodik, a sok időeltolódàs, ès óra àtàllítàsba belebonyolódtam. Lassan egy napja utazunk. Nèhàny óra és vègre làthatom a gyerekeket. 😊😊😊
Nagyon hiànyoztak.....❤❤❤

Megjegyzések

Legnépszerűbb bejegyzés

India: Egy megvalósult álom

Egy nehéz nap éjszakája...és ami utána van.

Az álmaink azért vannak, hogy megvalósítsuk őket.