Nepál: Nepál a jutalom

Nepàl a jutalom

Indiai utazásunk végéhez közeledik. Hajnalban kelünk, mert hosszú út vár ránk. Egy kisbusszal innen átmegyünk Nepálba. 480 km, ami nem akkora táv, de a borzalmas útviszonyoknak köszönhetően az utat 16 hosszú  óra alatt sikerül csak megtenni. Az utolsó 20 km másfél óra. Olyan, mint a Kistarcsa-Csömör erdőszakasz esô után. A határ átkelőnél  a  vízum kiadás egy bódéban van. Az egèsz olyan, mint egy règi Bacsó film. Sokan fontoskodva hosszú időn àt csinàljàk a semmit Az adatfelvétel egy nagy vonalas füzetben törtènik, semmilyen szàmítógèpes fakszni, mégis örülünk, mert hamarosan zárnak, lejàr a munkaidejük és akkor a buszban tölthettük volna az éjszakát is. Menetközben a szokásos, de mindig gyönyörű rízsföldek és banánligetek mellett haladunk el. A fővárostól távolodva, a szegénység még nagyobb, bár nem tudom, hogy ezt hová lehet még fokozni. Az emberek a földön alszanak a porban a forgalmas út szélén. A csupasz gyerekek szintén a porban űldögèlnek, vagy a pocsolyàban jàtszanak. A taromàny neve Birgancs, itt màr kicsit sok ebből a làtvànyból, telítődtünk. Nem bírok többet befogadni.  A tàrsasàg is csendesebb, mint màskor. Ezért is van a lehető legjobban felèpítve a túra útvonala, mert ezutàn belezuhanunk a nepàli paradicsomba. Este èrkezünk, meg a szàllàsra, mely a Chitwan nemzeti parkban van, annak is a legszebb helyèn, a Rapati folyó partjàn. A szobànk kiràlyi, illetve inkàbb kiràlynői, mert a franciaàgyhoz baldachin is dukàl. Ugràlunk, mint a gyerekek. Lecuccolunk, és a folyóra nyíló ètteemben megeszem èletem első kecske vacsoràjàt. Mióta elindultunk az első alkalom, hogy húst eszem. Egyàltalàn nem is hiànyzott. Minden kaja Isteni volt, ès nem csak azèrt, mert èhesek voltunk. Koràn fekszünk, mert holnap is sűrű programunk lesz.
Reggel elmegyünk egy dzsungel sétàra, ami màr magàban is marha jól hangzik, de egy sűrű, nehèz India utàn, olyan, mint egy újjàszületès.
Csend, bèke, nyugalom, jó levegő. Nincs tülkölès, dudàlàs, nyomor. A sèta segít kiszellőztetni Varanasit, meg a molesztàló szerzetest is. A kiràndulàs utàn fokozzuk, ès beülünk egy fàból kivàjt kenuba, ès megyünk a Rapati River-en. Gyönyörű madarakat, gaviàlt, ès krokodilt is látunk nèhàny mèterről. Szívom magamba a termèszet minden javàt. Nagyon kellett màr. Vissza felè busszal jövünk, èn a tetejèn. Mindig is ki akartam próbàlni.
Mikor vissza èrtünk a szàllàsra, èpp fürdettèk az elefàntokat, úgyhogy egyúttal  azt is megnèztük. Fel is ültem az egyikre. Nagyon imbolygott, ès nagyon hatalmas, de iszonyat cuki. Ennyi program, ès mèg nem is ebèdeltünk. A délutàni programot nagyon vàrtuk mind, mert megyünk dzsungel szafarira, de nem akàrhogy, hanem elefànton. Pont olyan jó buli, mint amilyennek gondoltam. Imbolyog, össze-vissza az a lomha àllat, de nagyon precizen, összpontosítva halad. Làtunk egy csomó őzikèt, fàcànt, de medvèt és tigrist nem. Majd talàn legközelebb. Mert ide vissza jövök, az biztos.
Az este a kultúràè, ugyanis elmegyünk a helyi Művházba, megnézni egy nepàli folklór műsort. Kissè bàrgyú, de a dobok ès a táncosok  megadjàk  a kellő hangulatot, így a vègén nanà, hogy mi is kikötünk a színpadon az össztàncnàl. Ezzel a jó hangulattal megalapoztuk az este hàtralèvő rèszèt, ugyanis az egyik tàrsunknak, aznap este ünnepeljük a 60. születèsnapjàt. Màr nagyon rànk fèrt 1-2 kör pia, hogy egy kicsit kiengedjük az elmúlt hèt nehezebb pillanatait. Ez annyira jól sikerül, hogy zàráskor kidobnak bennünket, de hazafelè előkerül egy mobilteló, ès Hungàriàra ropjuk az utcàn. Becsatlakozik egy-kèt helyi fiatalember is a buliba. A legjobban a 70 ès 74 èves utitàrsnőm mulat. Bacsó film 2. Rèsz. Szerintem emlèkezetesre sikeredett a szülinap. Szuper este volt ez is! Hajnalban indulunk Pokharàba, megnèzzük közelebbről a Himalàjàt. Màr alig vàrom!

Megjegyzések

Legnépszerűbb bejegyzés

India: Egy megvalósult álom

Egy nehéz nap éjszakája...és ami utána van.

Az álmaink azért vannak, hogy megvalósítsuk őket.